Обраќање на CEO

Обраќање на CEO

Порака од Главниот извршен директор  

Изминатата 2020 година замина во книгите по историја како година во која поради пандемијата со КОВИД-19, драстично се сè промени. Како мерка за претпазливост со цел да се успори ширењето на вирусот, воздухопловните власти целосно ги забранија меѓународните летови во вториот квартал од годината, додека обемот на глобалната авијација се намали на речиси нула.
Како што минеше годината, овие мерки беа делумно олеснети во текот на неколку месеци, а ние бевме сведоци на силниот скок во однос на меѓународниот сообраќај во третиот квартал од 2020 година.
Меѓутоа, сè уште има рестрикции на комерцијалните патувања меѓу повеќето земји, вклучително и оние во кои и ние работиме, а предуслов за патување се карантин и негативен тест. Некоку земји сè уште ги немаат отворено своите граници за комерцијани патувања и летови. Сè на сè, сепак многу мал обем на патување без рестрикции е можно. Како резултат на овие рестрикции за патување, бројот на патници кои ние ги услуживме во 2020 година падна за 70% споредено со 2019 година. Индустријата како целина која се состои од аеродромски оператори и авиокомпании низ целиот свет, има слична година и чека масовната вакцинација да овозможи комерцијални патувања без рестрикции во 2021 година.
Ние реагиравме кон оваа криза многу брзо и ефективно. Во деветте месеци меѓу април и декември 2020 година, успеавме да ги намалиме оперативните трошоци за 50%. За целата година, намалувањето на оперативните трошоци достигна 41%. При намалувањето на сите трошоци, најголемото намалување на трошоците го овозможија нашите вработени, вклучително и менаџерскиот тим, кои користеа неплатени одмори. Би сакал да ја искористам оваа прилика да им оддадам признание на нашите вработени и на нашите соработници за нивниот придонес во одговорот кон оваа криза.
Однапред ги известивме нашите инвеститори дека пандемијата е јасно дефинирана во нашите договори како настан на „Виша сила“ и дека поднесовме апликации за „Виша сила“ до регулаторните воздухопловни власти со цел надоместување на изгубениот оперативен период во нашите средства. Овие разговори се финализираа за средствата во Турција, каде добивме продолжување од две години за сите аеродорми во Турција, како и одложување на плаќањата за наем кои достасуваат од 2022 до 2024 година.
Аеродромите во Турција, Тунис и Македонија се отворени од јули 2020 година. Аеродромите во Грузија се уште се делумно отворени. Медина Аеродромот ги пречека своите први патници од аџилак во јануари, а неговорто целосно отворање се очекува кон крајот на март. Загребскиот аеродорм беше отворен во текот на пандемијата.
Меѓусебното вклучување на земјите во „зелената листа на КОВИД-19“ која означува „безбедни земји“ без барања за карантин е она што го движи нивото на закрепнување на бројот на патници на секој отворен аеродром. Како што се повеќе земји беа додавани кон заедничката зелена листа со Турција, забележавме материјален скок во однос на сообраќајот, кој главно започна во август 2020 година. За жал, Германија и ОК, кои се важни изворни пазари, подоцна, т.е. во четвртиот квартал, се исклучија од заедничката зелена листа со Турција.
Во септември 2020 година, турските аеродорми ги пречекаа патниците од ограничен број земји кои беа на зелената листа со означено патување без рестрикции со Турција. Покрај ограничениот број земји од каде пречекавме патници, аеродромот во Бодрум достигна 59%, а аеродормот во Анталија 45% од патниците во текот на септември споредено со претходната година. Ова јасно укажува дека има силна побарувачка за дестинации за одмор со прифатливи цени штом рестрикциите ќе бидат тргнати.
Експертите во индустријата исто така нагласуваат дека во однос на меѓународниот сообраќај, сообраќајот на кратките дестинации ќе закрепне побрзо отколку сообраќајот на долги дестинации, а патувањата за одмор ќе бидат во пораст побрзо од патувањата поради деловни причини. Со ова нашето портфолио, кое главно е составено од летови на кратки дестинации и дестинации за одмор, е во огромна предност за побрзо закрепнување штом ќе се тргнат рестрикциите за патување.
Алмати Аеродромот ја заврши 2020 година со позитивен нето приход во овој предизвикувачки период и средина, благодарение на неговите одбранбени карактеристики. Лоциран на стратешка локација меѓу Кина и Европа, со можност да стане еден од главните карго центри на Новиот Пат на свилата, Алмати ќе биде многу вредно дополнување во нашето портфолио. Без ризици од трошоци за изнајмување и за реновирање, ќе обезбеди значаен потенцијал за пораст на ТАВ и во иднина.
За скоро време очекуваме да ги финализираме разговорите за преструктуирање на долгот во Тунис. Ова преструктуирање, за кое деталите ќе ги објавиме штом се склучи договоорот, ќе претставува значајна вредност за нас.
Минатата 2020 година беше еден од најпредизвикувачките години што светот ја има посведочено во блиската историја. Беше особено тешко на различни начини за секој еден од нас, но исто така ни овозможи и да поминеме повеќе време со нашите семејства. Како ТАВ, ние го направивме најдоброто со цел да застанеме покрај нашите вработени, да ги поддржиме и да им ги олесниме грижите. Како што го водиме нашиот голем бренд низ пандемијата, можеме да сметаме на силниот биланс и на посветеноста на нашите вработени и акционери. Би сакал да ја изразам мојата благодарност за нивната постојана служба и помош.
 

 

Covid19: Патувајте безбедно – ПРАШАЊА И ОДГОВОРИ

- Редовно и навремено ги применуваме сите мерки на Владата и на Министерството за здравство, како надлежни државни институции. Секако, ги следиме и искуствата на другите аеродроми ширум светот и препораките на Светската здравствена организација (WHO), Агенцијата за воздухопловна безбедност на Европската Унија (EASA), Меѓународната организација за цивилно воздухопловство (ICAO), Меѓународниот совет на аеродроми (ACI) и Меѓународната асоцијација за авиосообраќај (IATA), сè со цел да преземаме соодветни мерки навреме, како што се менуваат условите во оваа глобална пандемија.

Од 19.8.2021, 21:00ч, влез во аеродромската терминална зграда ќе биде дозволен само со приложување:  

 
-    Сертификат / потврда за извршена имунизација (вакцинација) од вирусот SARSCoV-2, односно примена најмалку прва доза на вакцина против заразната болест COVID-19; или
-    Сертификат / потврда за прележан COVID19 во последните 45 дена, сметајќи од денот на оздравувањето; или
-    Медицинска потврда со негативен резултат од RT PCR SARSCoV-2 тест, не постар од 72 часа, или брз антиген тест не постар од 48 часа, пред влегување.

*Ова не се однесува на лица под 18 години.

 
Влезот во аеродромската терминална зграда е на вратата Заминување С, додека излезот е на вратата Пристигнување В.

-    Задолжително е патниците да стават заштитна маска на лицето пред да влезат во терминалната зграда на аеродромот и да ја носат постојано додека се движат низ аеродромот, сè додека не излезат од терминалната зграда и се качат во авион. Во однос на правилата за летот со авион, патниците треба да ги следат барањата на авиокомпанијата со која патуваат.  
На патниците кои не носат заштитна маска нема да им биде дозволен влез во зградата на аеродромот.

-    И покрај постоењето на опцијата за онлајн пријавување, поради новонастанатите Ковид-19 рестрикции, патниците се должни, при нивното пристигнување на аеродромот, да се пријават на шалтерите за пријавување, за проверка и верификација на документите потребни за влез во државата во која патуваат, како и пријавување на нивниот багаж. 

-    Патниците ќе треба дисциплинирано да ги следат упатствата на агентите за обезбедување, и таму, како и при сите процедури каде што се создаваат редици, потребно ќе биде да се држи физичко растојание од најмалку 1,5 метар.

- Им препорачуваме на патниците да пристигнат на аеродромот најмалку 3 до 4 часа пред нивниот лет. Поради новите мерки за заштита од COVID-19, некои од аеродромските процедури може да траат подолго време.

    Бизнис и ВИП Салонот се чистат и дезинфицираат според пропишаното од страна на јавните здравствени власти, со зголемена фреквенција врз основа на авиосообраќајот.

    Обезбедена е соодветна заштита за вработените, која вклучува опрема за лична заштита, како ракавици, заштитни маски, очила или штитови за лице.

    Поставени се и информациски знаци и ознаки на подот за да се поттикне физичко растојание, како и повеќе диспанзери со средство за дезинфекција, врз база на алкохол, со соодветна ознака за патниците.

    Сите производи кои се сервираат во салоните ќе бидат изложени спакувани во фолија и сите гости ќе можат да ги добијат производите во индивидуални пакувања.

    Има опција за самопослужување со цел патниците да имаат ограничен контакт со персоналот.

- Се врши честа дезинфекција на површините кои се често се во допир со персоналот и патниците,

- Поставени се посебни корпи за отпадоци за искористените маски и ракавици.

- Масите и столчињата се дезинфицирани по нивно користење.

- Сите вработени во продавниците носат заштитна опрема. Вграден е и плексиглас сепаратор со цел да се избегне контакт помеѓу касата и гостите.

- На влезот на рестораните се поставени апарати за дезинфекција за персоналот и гостите.

- Преку водечки знаци, гостите се потсетуваат на правилата за социјално дистанцирање што треба да ги следат, особено кај редовите кај местата за нарачки и плаќање.

- Во сите ресторани, капацитетот е намален и растојанието помеѓу масите е зголемено. По четири столици се поставени на сите маси.

- Послужавниците и чиниите ќе бидат отстранети од вообичаените области. Тие се даваат на гостите од страна на службениот персонал.

- Се користат пакувани производи за еднократна употреба наместо производите како што се сол, шеќер, салфетки, итн. Производите за еднократна употреба (сламки, салфетки, итн.) се отстранети од заедничката област и ќе бидат служени на гостите од страна на службениот персонал.

- Кај редовите кај местата за нарачки и плаќање, поставени се налепници на подот на растојание (1,5метар).

Вработените работат со заштитна опрема.

- Опремата која се користи  редовно се дезинфицира.

- Физичкото растојание од 1,5метар е минимално во просторот за сите присутни лица и за таа цел околу подот на бесцаринските продавници се поставени водечки знаци.

- Ги советуваме клиентите да користат само безконтактна кредитна или дебитна картичка.

- Означени се стриктни влезни места во продавниците, каде ќе се користат апарати за дезинфекција врз основа на алкохол пред влегување во бесцаринските продавници.

- На патниците кои не носат маска нема да им биде дозволен влез во продавницата.

- Во бесцаринските продавници се дозволени не повеќе од 10 клиенти истовремено.

-    Патниците треба да пристигнат на аеродромот најмалку 3 до 4 часа пред нивниот лет, затоа што најмалку 1 час пред времето на полетување шалтерите за пријавување се затвораат. Ова значи дека патниците најмалку 1 час пред времето на полетување треба да ја имаат завршено процедурата за пријавување, a потоа и процедурите за Пасошка контрола и безбедносна проверка, со цел навреме да пристигнат во зоната за качување во авион, односно кај Излезите. Задолжително е патниците да носат заштитна маска, да го одржуваат пропишаното физичко растојание за затворени простории и да одржуваат  високо ниво на лична хигиена.

Од 1 септември 2021 година домашни и странски државјани ќе можат да влезат на територијата на Република Северна Македонија доколку претходно на граничниот премин приложат:
•    сертификат/потврда за извршена имунизација (вакцинација) од вирусот SARS-CoV-2, односно примени најмалку две дози на вакцина против заразната болест COVID-19 (сите вакцини се прифатливи и потребно е да се поминати 14 дена од денот на аплицирање на втората доза); или
•    сертификат/потврда за прележан COVID-19 во последните 45 дена, сметајќи од денот на оздравувањето; или
•    медицинска потврда со негативен резултат од RT PCR SARS-CoV-2 тест, направен 72 часа пред влез на територијата на Република Северна Македонија или
•    негативен резултат од брз тест за антиген, направен 48 часа пред влез на територија на Република Северна Македонија.
И за домашни и за странски државјани кои ќе се вратат во земјата по 1 септември и немаат негативен PCR тест, негативен антиген тест или потврди за вакцинација или за прележан КОВИД-19, мерка за карантин од 7 (седум ) денови на домашна изолација ќе се определат со одлука на Државниот санитарен и здравствен инспекторат. Трошоците за изолација за странски државјани се на нивна сметка.
Странските државјани што транзитираат низ земјата ќе можат да го сторат тоа во рок од 5 часа со претходно потпишана изјава за влез во земјата што ќе треба да ја достават пред граничната контрола на излез од земјата.
Исклучоци од оваа мерка се екипажите на воздухопловите и професионалните возачи на товарни моторни возила кои влегуваат на граничните премини на територијата на Република Северна Македонија, како и сите видови групни или индивидуални патувања или патници и професионални возачи на товарни моторни возила кои транзитираат низ територијата на Република Северна Македонија, зашто задолжително потпишуваат Изјава за транзитирање.

Оваа одлука не се однесува за лица под 18 годишна возраст.

-    На двата аеродрома има можност за правење на КОВИД-19 тестови пред вашето заминување. 
Лабораториите на клиниката Жан Митрев и Никоб Лаб вршат тестирање на патници на аеродромите. Повеќе информации можете да најдете на линковите подолу.


Меѓународен Аеродром Скопје:
https://zmc.mk/en/covid19/skopje-ohrid-airport-covid-19-testing-point/ 

https://nikoblab.mk/ 

Аеродром Св. Апостол Павле Охрид: 
https://zmc.mk/en/covid19/skopje-ohrid-airport-covid-19-testing-point/  

http://ohd.airports.com.mk/mk-MK/media-centre-mk/announcements-mk/page/announcement-covid-testing-airport-ohrid-mk 

-    ТАВ Македонија, како оператор на аеродромите, работи во согласност со правилата и прописите на државните институции во земјите каде патуваат патници, пограничните институции на аеродромите и авиокомпаниите.
За информации во врска со моменталните рестрикции за патување по воздушен пат и потребните документи за патување, Ве молиме да се обратите до релевантната амбасада на државата во која сакате да патувате како и до авиокомпанијата со која ќе патувате.

Дополнително, Од 1 септември 2021 година домашни и странски државјани ќе можат да излезат од територијата на Република Северна Македонија доколку претходно на граничниот премин приложат:
•    сертификат/потврда за извршена имунизација (вакцинација) од вирусот SARS-CoV-2, односно примени најмалку две дози на вакцина против заразната болест COVID-19 (сите вакцини се прифатливи и потребно е да се поминати 14 дена од денот на аплицирање на втората доза); или
•    сертификат/потврда за прележан COVID-19 во последните 45 дена, сметајќи од денот на оздравувањето; или
•    медицинска потврда со негативен резултат од RT PCR SARS-CoV-2 тест, направен 72 часа пред влез на територијата на Република Северна Македонија или
•    негативен резултат од брз тест за антиген, направен 48 часа пред влез на територија на Република Северна Македонија.
Оваа одлука не се однесува за лица под 18 годишна возраст.
 

Корисни информации

Паркинг
Паркинг

Меѓународен Аеродром Скопје располага со сопствен паркинг простор....

Информации за летови
Информации за летови

Информации за пристигнување и заминување на летови на Меѓународниот Аеродром Скопје во реално време

Често поставувани прашања

 

Меѓународниот Аеродром Скопје има редовна автобуска линија за патници од клучни точки низ градот Скопје, до самиот Аеродром, опслужувана од компанијата “Манора“. Возниот ред е направен според пристигнувањата и заминувањата на летовите. Станици низ градот на кои автобусот застанува се: Хотел “Холидеј Ин”, Транспортен Центар, ТЦ Бисер, Меѓународен Аеродром Скопје. Билет во еден правец изнесува 180 денари. Повеќе информации на: http://skpairport.tavitlab.com/en-EN/passenger-guide/to-from-the-airport/page/bus

Меѓународниот аеродром Скопје работи 24/7. Можете да дојдете на Аеродромот во било кое време и да чекате за Вашиот лет. Рестораните и кафулињата како Cakes & Bakes, Café In, Burger King и Need Stop им се постојано достапни на патниците, бизнис-салонот (PrimeClass CIP Service) нуди комфор 24/7, а бесцаринската продавница (ATU Duty Free), отворена за време на летовите, нуди широк асортиман на производи.

Пријавувањето на патниците на шалтерите за регистрација почнува најмалку 180 минути (3 часа) пред предвиденото време на полетување, а во случај на интерконтинентален лет најмалку 180 минути (3 часа) пред времето на полетување назначено на Вашиот авиобилет. Затворањето на аеродромскиот шалтер за регистрација е најдоцна 40 минути пред времето на полетување назначено во Вашиот авиобилет, а во случај на интерконтинентален лет најдоцна 60 минути пред времето на полетување назначено во Вашиот авиобилет.

За информации во врска со летовите, следете ја веб-страницата на аеродромот, во делот за Пристигнувања и Заминувања, каде што сите промени во распоредот на летови се обновуваат во реално време, односно како што ни пристигнуваат информациите од авиокомпаниите.

Доколку Ви се потребни итни дополнителни информации за Вашиот лет, можете да го контактирате Шалтерот за информации на телефонскиот број: +389 2 3148 333, кој работи 24/7.

На патниците им е дозволено да носат предмети за кои не се наплаќа како што се: палто, 1 чадор или бастун, 1 женска чанта, 1 камера или двоглед, 1 корпа за носење на новороденче, 1 пар патерици или слични протетички помагала, медицинска опрема од која патникот е зависен, соодветна количина храна за бебиња.

Во врска со висината на надоместоците за багаж, Ве молиме контактирајте ја авиокомпанијата со која летате, бидејќи секоја авиокомпанија има своја политика и правила за багаж.

Ако имате специфични прашања во врска со дозволени/недозволени предмети во багажот, поставете го Вашето прашање до нашиот Оддел за односи со клиенти, на следниот е-мејл: customer.mk@tav.aero

 

Доколку изгубите Ваш личен предмет на аеродромот или во авион, пријавете го во Службата Изгубено/Најдено уште додека сте на аеродромот. Доколку сте излегле од аеродромот, испратете е-мејл на: lost.property@tav.aero

Доколку пронајдете загубени предмети, веднаш пријавете ги на службени лица од Службата Изгубено/Најдено,  вработени од Обезбедувањето, или од Шалтерот за пријавување, и напишете мејл на lost.property@tav.aero

ТАВ Македонија во 2015 година воведе бесплатен безжичен интернет на Меѓународниот Аеродром Скопје, а во 2019 година го надгради истиот. Патниците можат преку нивните мобилни уреди можат да го користата бесплатниот интернет со едноставно приклучување на безжичната мрежа со име: “City of Skopje”, без потреба од впишување на лозинка. Оваа мрежа не е временски ограничена и не е потребно најавување за повторно користење.

Нема потреба за претходна резервација на паркинг-место.

Ценовник за паркинг:

1ч. – 80 МКД

2ч. – 100 МКД

2-4ч. – 150 МКД

4-8ч. – 200 МКД

8-24ч. – 600 МКД

Повеќе информации на: http://skp.airports.com.mk/default.aspx?ItemID=375

Да. Меѓународниот Аеродром Скопје има посебно означени паркинг-места за лицата со инвалидитет и паркингот за нив е бесплатен. Со покажување на сообраќајната дозвола и легитимацијата за инвалидитет на Шалтерот за паркинг, лоциран внатре во терминалната зграда, нашите вработени ќе го поништат паркинг-билетот и лицето со инвалидитет автоматски ќе биде ослободено од плаќање паркинг. Доколку сите паркинг-места за лицата со инвалидитет се зафатени, паркирајте се на обично место и следејќи ја истата постапка ќе бидете ослободени од плаќање паркинг.

За патување со миленик во авион потребно е патниците да ги обезбедат сите потребни документи и вакцини за животното пред да тргнат на пат. За подетални информации обратете се во авиокомпанијата со која летате:

https://en.aegeanair.com/travel-information/special-assistance/traveling-with-pet/

https://www.airserbia.com/en/information/ancillary-services/traveling-with-your-pets/about-the-service

https://www.turkishairlines.com/en-us/any-questions/traveling-with-pets/

https://www.croatiaairlines.com/Travel-info/Special-passenger-categories/Animals

https://www.qatarairways.com/en/baggage/animals.html

https://www.austrian.com/Info/Flying/TransportationAnimals

https://www.flypgs.com/en/write-to-us/a0j58000000NHWFAA4#sf-1

https://www.flydubai.com/en/

https://www.lot.com/

https://www.flyedelweiss.com/EN/prepare/flight-preparation/animals-travelling/Pages/general-information.aspx

 

Wizz Air не дозволува домашни миленици во авион, со исклучок на кучиња водичи кои придружуваат лица. За овие кучиња е неопходно да се достават соодветни документи за патување.

https://wizzair.com/en-gb/information-and-services/travel-information/baggage

Да. Меѓународниот Аеродром Скопје има Служба за помош на патници со ограничена способност за движење. Шалтерот каде што можат да се најде оваа бесплатна услуга, се наоѓа веднаш до Шалтерот за информации, во терминалната зграда. Како личност со намалена подвижност (PRM) се подразбира секое лице чија подвижност е намалена поради физичка попреченост (сензорна или локомоторна), интелектуален дефицит, возраст, болест или друга причина.

Во моментов – не, но се работи на воведување. На Меѓународниот Аеродром Скопје е дозволено да се пуши само во отворените тераси на кафулињата сместени во јавната зона на терминалната зграда. Пушењето не е возможно во делот по Пасошката контрола, кај Портите.

Во случај на општи прашања за кои не ви е потребен итен одговор, жалби или пофалби, пишете ни на: customer.mk@tav.aero Тоа е нашиот Оддел за односи со клиенти, кој во најкус можен рок ќе Ви одговори на Вашите прашања.