Што е SMS?

Што е SMS?

Како ТАВ Македонија, сите наши активности ги сметаме како дел од нашиот менталитет за иновативно управување и ги прифаќаме одржливите практики на Системот за управување со оперативната безбедност (ЅМЅ) кои ги имплементираме за нашите вработени, за оние кои го користат аеродромот и засегнатите страни како интегрален дел од нашиот проактивен пристап.  

Со цел да ја исполниме оваа обврска, развиваме, имплементираме и одржуваме стратегии и процеси и ги прифаќаме следните политики и начела за постојано подобрување со цел да се постигне максимално ниво на оперативна безбедност:

  • Обезбедуваме потребна работна сила и финансиски ресурси со цел да ги развиваме, подобруваме и одржуваме практиките на Системот за управување со оперативната безбедност и да работиме со пристап на фер култура.
  • Воспоставување систематски ефикасно известување за оперативната безбедност преку градење силна комуникациска мрежа меѓу дисциплините со цел активно управување со практиките од Системот за управување со оперативна  безбедност.
  • Развивање и одржување стратегии при задоволување на барањата на системот со цел да се трансформираат активностите кои се вршат во доброволно и природно однесување на вработените.
  • Усвојување на Системот за управување со оперативната безбедност од страна на сите вработени почнувајќи од највисокото раководство, со цел воспоставување структура во која системот ќе е одговорен за однесувањето кои ќе се подобрат на највисоко ниво
  • Развивање процеси преку анализа на закана за безбедноста, која ќе се фокусира на идентификување на опасностите што се опишани како поврзани со човечкиот фактор и елиминирање на ризиците што произлегуваат од овие опасности или нивно намалување на прифатливо ниво.
  • Усогласување со условите на договорот, националните и меѓународните прописи и законските легислативи релевантни за практиките и барањата на Системот за управување со оперативна безбедност.
  • Поддршка на вработените преку програми за обука и развој со цел да се зголеми нивната лична свесност и компетенции во правилата и практиките за Системот за управување со оперативната безбедност и зајакнување на Системот за управување со оперативната безбедност преку вклучување на вработените во областите каде што тие можат да ги користат овие вештини.
  • Поставување мерливи, остварливи и временски зависни цели за постојано следење и подобрување на ефикасноста на оперативната безбедност, носење одлуки дали мерките на претпазливост треба да се материјализираат во согласност со овие цели и започнување на процесот на проверка на системот за управување со оперативната безбедност.
  • Осигурување дека нашите добавувачи и подизведувачи ги задоволуваат поставените стандарди за ефикасност при работењето во однос на Системот за управување со оперативна безбедност.
  • Спроведување на сите процедури, инструкции и други правила кои се подготвени за заштита на стандардите за Системот за управување со оперативна безбедност поставени од компанијата и обезбедување одлична ефикасност на системот.
  • Поттикнување на сите вработени да бидат вклучени во системот со тоа што ќе ги разгледаат сите информации добиени од нив како што се не-казнени известувања како дел од Системот за управување со оперативна безбедност, што придонесува за подобрување на системот.
 
   
     
 

 

Што претставува Системот за управување со оперативна безбедност (Safety Management System–SMS)?

Системот за управување со оперативна безбедност е систем за управување што ни овозможува да ги дефинираме опасностите што може да произлезат за време на нашите активности, да ги пресметаме ризиците, да ги намалиме овие ризици до прифатливо ниво преку имплементација на потребното подобрување, како и преку постојано следење и усовршување на ефикасноста на оперативната безбедност.   

Управувањето со ризици во поглед на оперативната безбедност е основниот услов во воздухопловниот сектор.

Постојаното подобрување на оперативната безбедност во воздухопловството и развојот на услугите што ги нудиме може да биде остварливо и одржливо само кога нашите засегнати страни, чинителите ќе одговорат на прашањето за оперативна безбедност.

Барањата за SMS што Меѓународната организација за цивилно воздухопловство (International Civil Aviation Organization–ICAO) ги воведе во целиот воздухопловен сектор со Прирачникот за управување со системот за оперативна безбедност 9859-AN / 474 (Safety Management System Manual 9859-AN/474), издание 3.

На национално ниво, воспоставување и имплементација на SMS стана правна обврска за организациите кои се водат според регулативата, правилникот на Агенцијата за цивилно воздухопловство, објавен во Службен весник 151/2007 на 14.12.2007.

 

Пријавување случаи поврзани со аеродромска оперативна безбедност (ЅМЅ)  

Контакт

Телефон: ++389 2 3148 314; ++389 72 313 956 
Е-пошта: safetyskp@tav.aero

Корисни информации

Продавници и ресторани
Продавници и ресторани

На аеродромот ќе најдете голем број на ресторани, продавници за сувенири, винска продавница, бесцаринска продавница, тобако...

Паркинг
Паркинг

Меѓународен Аеродром Скопје располага со сопствен паркинг простор....

Информации за летови
Информации за летови

Информации за пристигнување и заминување на летови на Меѓународниот Аеродром Скопје во реално време

Често поставувани прашања

 

Меѓународниот Аеродром Скопје има редовна автобуска линија за патници од клучни точки низ градот Скопје, до самиот Аеродром, опслужувана од компанијата “Манора“. Возниот ред е направен според пристигнувањата и заминувањата на летовите. Станици низ градот на кои автобусот застанува се: Хотел “Холидеј Ин”, Транспортен Центар, ТЦ Бисер, Меѓународен Аеродром Скопје. Билет во еден правец изнесува 180 денари. Повеќе информации на: http://skpairport.tavitlab.com/en-EN/passenger-guide/to-from-the-airport/page/bus

Меѓународниот аеродром Скопје работи 24/7. Можете да дојдете на Аеродромот во било кое време и да чекате за Вашиот лет. Рестораните и кафулињата како Cakes & Bakes, Café In, Burger King и Need Stop им се постојано достапни на патниците, бизнис-салонот (PrimeClass CIP Service) нуди комфор 24/7, а бесцаринската продавница (ATU Duty Free), отворена за време на летовите, нуди широк асортиман на производи.

Пријавувањето на патниците на шалтерите за регистрација почнува најмалку 120 минути (2 часа) пред предвиденото време на полетување, а во случај на интерконтинентален лет најмалку 180 минути (3 часа) пред времето на полетување назначено на Вашиот авиобилет. Затворањето на аеродромскиот шалтер за регистрација е најдоцна 40 минути пред времето на полетување назначено во Вашиот авиобилет, а во случај на интерконтинентален лет најдоцна 60 минути пред времето на полетување назначено во Вашиот авиобилет.

За информации во врска со летовите, следете ја веб-страницата на аеродромот, во делот за Пристигнувања и Заминувања, каде што сите промени во распоредот на летови се обновуваат во реално време, односно како што ни пристигнуваат информациите од авиокомпаниите.

Доколку Ви се потребни итни дополнителни информации за Вашиот лет, можете да го контактирате Шалтерот за информации на телефонскиот број: +389 2 3148 333, кој работи 24/7.

На патниците им е дозволено да носат предмети за кои не се наплаќа како што се: палто, 1 чадор или бастун, 1 женска чанта, 1 камера или двоглед, 1 корпа за носење на новороденче, 1 пар патерици или слични протетички помагала, медицинска опрема од која патникот е зависен, соодветна количина храна за бебиња.

Во врска со висината на надоместоците за багаж, Ве молиме контактирајте ја авиокомпанијата со која летате, бидејќи секоја авиокомпанија има своја политика и правила за багаж.

Ако имате специфични прашања во врска со дозволени/недозволени предмети во багажот, поставете го Вашето прашање до нашиот Оддел за односи со клиенти, на следниот е-мејл: customer.mk@tav.aero

 

Доколку изгубите Ваш личен предмет на аеродромот или во авион, пријавете го во Службата Изгубено/Најдено уште додека сте на аеродромот. Доколку сте излегле од аеродромот, испратете е-мејл на: lost.property@tav.aero

Доколку пронајдете загубени предмети, веднаш пријавете ги на службени лица од Службата Изгубено/Најдено,  вработени од Обезбедувањето, или од Шалтерот за пријавување, и напишете мејл на lost.property@tav.aero

ТАВ Македонија во 2015 година воведе бесплатен безжичен интернет на Меѓународниот Аеродром Скопје, а во 2019 година го надгради истиот. Патниците можат преку нивните мобилни уреди можат да го користата бесплатниот интернет со едноставно приклучување на безжичната мрежа со име: “City of Skopje”, без потреба од впишување на лозинка. Оваа мрежа не е временски ограничена и не е потребно најавување за повторно користење.

Нема потреба за претходна резервација на паркинг-место.

Ценовник за паркинг:

1ч. – 80 МКД

2ч. – 100 МКД

2-4ч. – 150 МКД

4-8ч. – 200 МКД

8-24ч. – 600 МКД

Повеќе информации на: http://skp.airports.com.mk/default.aspx?ItemID=375

Да. Меѓународниот Аеродром Скопје има посебно означени паркинг-места за лицата со инвалидитет и паркингот за нив е бесплатен. Со покажување на сообраќајната дозвола и легитимацијата за инвалидитет на Шалтерот за паркинг, лоциран внатре во терминалната зграда, нашите вработени ќе го поништат паркинг-билетот и лицето со инвалидитет автоматски ќе биде ослободено од плаќање паркинг. Доколку сите паркинг-места за лицата со инвалидитет се зафатени, паркирајте се на обично место и следејќи ја истата постапка ќе бидете ослободени од плаќање паркинг.

За патување со миленик во авион потребно е патниците да ги обезбедат сите потребни документи и вакцини за животното пред да тргнат на пат. За подетални информации обратете се во авиокомпанијата со која летате:

https://en.aegeanair.com/travel-information/special-assistance/traveling-with-pet/

https://www.airserbia.com/en/information/ancillary-services/traveling-with-your-pets/about-the-service

https://www.turkishairlines.com/en-us/any-questions/traveling-with-pets/

https://www.croatiaairlines.com/Travel-info/Special-passenger-categories/Animals

https://www.qatarairways.com/en/baggage/animals.html

https://www.austrian.com/Info/Flying/TransportationAnimals

https://www.flypgs.com/en/write-to-us/a0j58000000NHWFAA4#sf-1

https://www.flydubai.com/en/

https://www.lot.com/

https://www.flyedelweiss.com/EN/prepare/flight-preparation/animals-travelling/Pages/general-information.aspx

 

Wizz Air не дозволува домашни миленици во авион, со исклучок на кучиња водичи кои придружуваат лица. За овие кучиња е неопходно да се достават соодветни документи за патување.

https://wizzair.com/en-gb/information-and-services/travel-information/baggage

Да. Меѓународниот Аеродром Скопје има Служба за помош на патници со ограничена способност за движење. Шалтерот каде што можат да се најде оваа бесплатна услуга, се наоѓа веднаш до Шалтерот за информации, во терминалната зграда. Како личност со намалена подвижност (PRM) се подразбира секое лице чија подвижност е намалена поради физичка попреченост (сензорна или локомоторна), интелектуален дефицит, возраст, болест или друга причина.

Во моментов – не, но се работи на воведување. На Меѓународниот Аеродром Скопје е дозволено да се пуши само во отворените тераси на кафулињата сместени во јавната зона на терминалната зграда. Пушењето не е возможно во делот по Пасошката контрола, кај Портите.

Во случај на општи прашања за кои не ви е потребен итен одговор, жалби или пофалби, пишете ни на: customer.mk@tav.aero Тоа е нашиот Оддел за односи со клиенти, кој во најкус можен рок ќе Ви одговори на Вашите прашања.